2011-12-31

and a happy new year

Men hjälp, är det redan den här dan på året? Varför vet jag inte riktigt, men jag vill hemskt gärna säga nånting här. Förmodligen är det i mitt huvud snarlikt att avsluta ett projekt, vilket alltid ger mig en känsla av att vara ordentlig och driftig. I år har jag letat i fotoarkivet och från varje månad valt en bild som av olika orsaker är representativ för nånting i mitt liv. De flesta har jag inte visat här tidigare.

Alla mina k. läsare tillönskas ett gott slut på 2011 och ett gott 2012!

Januari: Lyckades se utställningen om antikens inte alls
särskilt vita konst (Medelhavsmuseet i Stockholm). Spännande
och lärorikt. Under 2012 ska jag försöka hinna läsa den super-
feta utställningskatalogen också.

Februari: Utsikt från köksfönstret. Polisen har tagit nån för
nånting. Bra tycker vi som ser alldeles för mycket trafiktokeri.

Mars: Det var verkligen alldeles väldigt
mycket vinter den här vintern.

April: Julflickan och jag var på Cirkus Cirkörs
föreställning Wear it like a crown. Det var en
stor upplevelse på flera plan, en vi bär med oss än.

Maj: Äntligen kunde man ställa upp ytterdörren på vid
gavel. I farstun samsas tjejernas och deras kompisars skor.
Ibland suckar man över kaoset men oftast blir man glad.

Juni: När vi gav oss ut på årets första biltur
kom jag på att man ju kan ha levande blommor
med sig. Vasen hängde med till november. I bu-
ketten satt blommor från platserna vi varit på.

Juli: Dagen på Hindens rev blev en av de
bästa på hela sommaren (och då har den
ändå hård konkurrens). Det fanns en frihet
i den som var så stark.

Augusti: Lillis klev över en tröskel och lärde
sig cykla på allvar. När man kan det är man
plötsligt mycket större än ögonblicket före.

September: Första dan i första höstmånaden var
också första dan efter solsemestern. Den var osed-
vanligt mild och blev en skonsam övergång till
det svenska klimatet. Man kunde bada i havet.

Oktober: En helt vanlig skoldag. Julflickan och hennes bästis,
som hämtar henne varje morgon, cyklar iväg. Varje dag
lika glada och lika ivriga att komma till skolan.

November: Efter sjuttisju år ersattes morfars tak med ett nytt
likadant. En natt under arbetet började det regna in, men den
värsta skadan blev förskräckelse. Nu är nya hatten på plats.

December: Lillis har börjat låna systemkameran och plåta
med den. Hon tar kort på sånt hon tycker om. Här är en av
våra öppna spisar. Dem tycker jag också om.