2008-01-16

Abracadabra

De fascinerande upptäckterna avlöser varann slag i slag. Eftersom maken har tillbragt en natt med att drömma och blogga sig ur sitt trauma behöver han sova de timmar som båda barnen är på dagis, och eftersom jag vill kunna lyssna på musik himla högt medan jag jobbar utan att störa honom har jag gjort en spellista i mobilen och stoppat hörlurarna i öronen.

Och upptäckt att jag gör en ohygglig massa slagfel när jag inte hör tangentklappret.

Höra på musik i stereo eller datorn är inga som helst problem att koordinera med maskinskrivningen (jomen så kan man väl kalla det? Datorn är ju en maskin), men det skärmar inte av allting annat så som headsetet gör. Spekulera i hur det här kan komma sig orkar jag inte nu: har själv drömt en del som gjort sömnen mindre vilsam än den borde, men kanske finns det nån som kan förklara. Eller som åtminstone känner igen sig.

Och: Att inte få vara vän till en vän, det kräver mycket styrka men än mer viljestyrka att bära. driven out, holding on, day-by-day survival Att bli kallad hårding hjälper en bra bit. Tack.