2007-12-12

Lights, action, sound

Som sagt: jag får anledning att återkomma till detta med hundpersonligheter (och Översättarhelena kunde väl ha korrigerat min felstavade danska!). Men inte just nu: först kommer en liten bildrapport från en mig närstående stad. Julflickan och jag var på intensivt övernattningsbesök som innehöll väldigt många fler aktiviteter än

1. man tror kan rymmas på så kort tid och
2. jag vill trötta mina k. läsare med.

Ett måste jag ändå säga, och det är att stan i fråga är enastående ljussatt så här i juletid. Jag tänkte på alla småorter i landet: alla sketans orter som det inte vore lönt att smycka och lysa upp därför att det helt enkelt inte bor tillräckligt många där som är ute och gör stan och kan glädjas åt prakten.

Vem av dessa båda är bara förklädd till gran?

Julflickan och jag avnjöt den spektakulära ljud- och ljusshowen som projicerades på konstmuséet: elegant, maffigt och fyndigt (särskilt förtjust blev jag över turen in i gasklockan: jag har alltid varit svag för den, ja för gasklockor i allmänhet, men denna har ju varit min hemmagasklocka i så många år). Och blödig som jag blivit sen barnen kom var det med en klump i halsen som jag lät mig översköljas av alltsammans. Se detta, den som kan. Strosa sen omkring bland stans alla miljarder watt i allsköns kulörer och bara förundras.

Om han hade haft några kläder hade han väl tatt på sej dom.
(Fattar ni?)