2007-10-17

vattnar blomma, matar katt

På kvällen, när jag sitter och och är så förkyld att jag till och med rosslar när jag inte säger nåt, mms:ar the cat formerly known as min katt. Han ser välmående ut och påstod sig vänta på mitt förestående besök.

Jaa, k. läsare: Förr i världen lapade katter mjölk från ett tefat och låg och spann i spiselvrån. Nu för tiden har de mobiltelefon. Vem sa att framtiden inte är här, nu? Det måste den vara även av den orsaken att jag har börjat tycka George Clooney är snygg. Jättesnygg, faktiskt (maken och jag satt och tittade på den lite småeleganta Ocean's Thirteen). Att jag skulle se Clooney med den blicken har tidigare tett sig som ren science fiction ja tjena, i ett parallellt universum kanske att han är snygg men nu, alltså. Kriser och kransar: tänk allt vad de kan leda till.

Detta inslag radikalt förkortat på begäran av Larsson, som nästan är min bror och vars önskning jag verkligen måste efterkomma (så tarvligt av mig att inte nämna här att jag kräver vissa … motprestationer …)