2008-05-02

Is there - IS there balm in Gilead? -

Lilla e har rått mig att ladda hem några avsnitt av Julias tango för att lyssna på lite sexig holländska. Har dock inte lyckats hitta serien – fler tips? Lilla e eller nån annan?

***

Till frukost kunde man idag i lokalbladet läsa insändaren som jag snart tänker citera. Nog för att insändare kan vara märkligt, för att inte säga säreget, formulerade, men den här är ju enigmatisk på gränsen till det existensiella. Hur jag än vänder och vrider på orden blir jag icke klok på vad skribenten menat. Finns där beröm är det väl dolt. Innehåller det ironi är den obskyr. Är det avfattat med humor är denna introvert på gränsen till det autistiska. Är det en konstinstallation är den obegriplig för samtliga utom de invigda. Eller är alltihop solklart och det är bara min blick som är grumsig? Insändaren i sin helhet:

En bra kommun att bo i

Det går bra för Den Pöschkans Centralorten! Fler än jag undrar nog var tidningen Metro har tagit vägen. Tidningen har däremot inte gått bra så nu är det slut. Bra att vi bor i en framåt kommun med bra ekonomi och massor med inflyttningar så vi klarar oss ändå. Vi har ju all information om vår stad att studera istället och alla filmer att se.
NN