2008-05-01

a glimpse, a fleeting sight

Stämningsbild från gårdagens firande. Nu måste jag verkligen snart gå och hala flaggan som fick sitta uppe över natten: idag till sankta Valborgs ära, eller hur, k. läsare?

Vi har en fin bruksdamm i vår by

Men idag:
Har du med dig de färgglada muggarna på demonstrationen?
messade Kapten Zoom.
E på de färgglada muggarnas bb: ikea, svarade jag.

Och den k. läsaren ska veta att det här är en historisk dag, inte bara för att Lille George fyllde tjugo månader. Nej: det var första gången i världshistorien som Maken propsat på en Ikeautflykt trots att mitt intresse var tämligen fickljummet. Fast okej, vädret var sånt att det inte gick att gå ute och drälla, så vad katten. Jag behövde ju några fler krokar att hänga upp slevar och sånt på i köket. Visst är det försvarligt att ta en tiomilatripp för det.

Men Maken var på hugget och ville leta skrivbord. Ergonomi är ett godtagbart svepskäl. Och minsann om inte jag hittade ett tänkbart skrivbord jag med: ett höj- och sänkbart! som jag har velat ha så länge! Nu ska kroppen få vara gladare på jobbet. Det är försvarligt att ta en tiomilatripp för.

De vanliga misstänka hängde också med hem: krukor ljus gröna växter och sådär. Faktiskt inget vi inte behövde, så sätt ett kors till i taket, k. läsare!