2008-03-10

set to work idle hands

Varit borta ett tag. Hade bestämt mig på att träna på att vara utan dator och inte hispa upp mig för det. Hemma hade RSS-läsaren 94 olästa blogganteckningar att bjuda på. Men jag skulle ju jobba!

Jomen det ska jag. Arbetsveckan ska inledas med att jag ger besked till en förläggare om två olika uppdragsförslag jag fått. Däremot ska den inte inledas med raseri över utebliven arvodesinbetalning på förfallodagen från ett annat förlag: redan i slutet av förra veckan fick jag besked om det av min redaktör där, som också förklarade vad förseningen beror på och att hon hårdbevakar min faktura. Det underlättar visserligen inte min ekonomiska situation, men omtanken och mödan jag bemöts med gör att jag känner mig som en jämbördig part i affären. Det tackar jag för!