2007-07-30

bh med bygel 139,-

Kanske är det nånting i den här stilen de har tänkt sig, de som anser det så förnedrande och kränkande med lättklädda kvinnor i reklamen att det under inga omständigheter, och då menar de verkligen inga som helst, får synas en behå eller en trosa i nån endaste annons (åtminstone inte på en kvinnokropp, som i och med det nämligen reduceras till just en kropp och inte längre är en kvinna). Samtal man kan råka in i när man besöker exempelvis en större klädbutikskedja:

"Titta här! Bara en massa bröst! I hela skyltfönstret!"
"Ja, jo. Dom är väl fina?"
"Skojar du eller? Det är ju så mansgrisigt så man vill spy åt det!"
"Nja … dom visar ju upp olika behåmodeller."
"Det måste dom väl inte göra på det där sättet! Stackars objektifierade kvinnor asså!"
"Jag är ingen vän av bikinibruttor på motorhuvar, det vet du ju. Och det är befängt att försöka nasa en pelletspanna med hjälp av en halvnaken tjej. Men när det handlar om reklam för underkläder tycker jag att det är svårt att tänka sig ett bättre sätt att demonstrera sina varor."
"Ha! Du är ju lika hjärntvättad som alla snuskhumrarna som den här reklamen är riktad till!"
"Man kan väl knappast påstå att annonserna riktar sig till män – se dig om: ser du en enda karl i lokalen? Här säljs ju bara dam- och barnkläder."
"Du har ju döttrar själv, ska du lära dom sånt! Det är såna som du som gör att vi får dras med dom gamla unkna könsrollerna i evigheters evighet!"
"Jaså, det säger du. Men hur ska man visa sina behåmodeller för kunderna då om man nu råkar sälja behåar?"
"Ja inte såhär i alla fall!"

Men kanske som på bilden? Det blir ju väldigt spännande när behån väl kommer i postorderförsändelsen: Gillar man färgen? Är det lagom mycket spets på den? Var det en balconette man var ute efter? Fanns den verkligen bara i isbjörnsstorlekar? Hurra för konsumentupplysning!