2012-01-08

lilla mamsell Ros

Barna mina säger och gör så mycket som gör livet skojigare, men igår kläckte femåringen en ny storfavorit, värpt av åttaåringen. Ritsch ratsch filibom-bom-bom, sjunger hon, som man gör, men så Fru Söööderström, fru Söderström fru Söderström, fru Sööööderström och lille Elton John!

Jag knäcker mig såklart. Vill man linda mig runt fingret är detta helt klart ett sätt. Storan har snappat upp det från de snuttar av Jag diggar dig som jag strösslar omkring mig, ofta nästan reflexmässigt. Lillan har en liten kompis som heter Alice. Alice triggar hos mig reflexen Alice Wallis Cooperson, Södra bergens ballabaljk och lille Elton John (ibland en längre bit, men minst det). Och rätt som det är pluppar en sån underbar hybrid fram! Fru Söderström och lille Elton John.

Jag var bara tvungen att säga det.