2009-11-17

pop it on my head, and eat all day

Helgens utsvävningar pockar på att få bli ombloggade, men tarvar viss påläsning. Därför blir det först en liten uppföljningspostning med lästips som influtit från den k. läsekretsen: jag efterfrågade som väl alla minns böcker som gör en glad utan att vara hjärndöda. (Det är naturligtvis lätt för mig att kräva, jag som inte skriver några böcker själv. Men vaff– I pay my taxes ! why can't I have one! I want to sit in my back yard, by my kidney-shaped swimmingpool, and I want to blow up Canada*)

De här böckerna föreslår mina k. läsare att man kan kolla in för en lika lättsam som stimulerande läsning. Varsågoda, k. läsare:

*Marianne Cederwall: Svinhugg
*Quentin Crisp: The Naked Civil Servant
*Dara Horn: The World to Come
*Graham Joyce: Memoirs of a Master Forger
*Curtis Sittenfeld: Presidentens hustru (American Wife; sv. ö. Gudrun Samuelsson)

Nu drar jag till BookMooch och trålar. Hörs senare!

*Men kan ni inte Denis Learys beramade cheese helmet-monolog utantill? På allvar? Men okeeej då:

Etiketter: , , ,