2009-04-21

you're an Indian, too

Kanske var det svårt att utläsa det ur förra bloggposten, men det var körfest i lördags kväll. Med den äran.

Den k. läsaren ser ju själv hur kul det var!

Ågren och lidande som vi räknat med att gisslas av under söndan uteblev däremot, och det blev en riktigt angenäm dag. Julflickan och Lillis hade två kamrater här och det lilla gänget var i stort sett självgående. Ibland var de inne och härjade, och emellanåt hojtade de att nu skulle de ut, och så klädde de på sig själva och drämde igen dörren efter sig. Maken (som inte direkt lagt sig tidigt han heller) och jag kunde ligga på vår säng, känna oss lite lagom urvridna men ändå rätt tillfreds med den oväntade ynnesten. Bara emellanåt behövde nån unge servas med stövelpåtagning eller toabesök.

Mitt på dan erinrade jag mig nåt som Laserblå förmedlat när vi satt på hennes veranda i pausen mellan den ordnade sången och den mera oordnade, så när kroppen uppfodrande började trumma med fingrarna i väntan på baksmällemat lyfte jag ner lådan med pepparkaksformar från översta skafferihyllan och anrättade såna här überpiffiga äggtoastar:

Mackor med hål i! Mäh!

Barna blev enormt imponerade. Till och med Julflickan sa först att hon ville ha en sån smörgås, fast sen mindes hon att hon ju bara äter ägg om de ingår i exempelvis pannkakssmet, så hon ändrade sig. Men hon var mycket nöjd med att få äta upp de stekta stjärnorna. Håll med om att det här var en käck idé!