2008-01-23

Roll over Blogghoven

Idag har vännen Balance börjat blogga. Det är ett stort steg för jag vet att hon dragit sig för det nåt monumentalt. Skål för dig, Balance! Du är ju kännare och rynkar säkert på näsan åt mitt val, men jag väljer rosa bubbel att skåla i just idag.

Ibland funderar jag på att skriva ihop en lista över bloggar jag vill rekommendera* för mina läsare, en såndärn som nästan alla har i margen på sin blogg. Då skulle ju exempelvis Balance få en del besökare som annars inte skulle ha känt till hennes blogg. Men

av samma orsak som hittills avstår jag: det känns så oerhört diskriminerande. Alla jag läser och kommenterar hos kan inte hamna på en sån lista, och de som upptäcker att de inte finns med –

Man ska ju inte ta det personligt, men det kanske man gör ändå. Så jag tänker även fortsättningsvis nöja mig med att länka till särskilda anteckningar på folks bloggar

om jag inte överhopas av goda skäl att tänka om. Skriv i så fall ner dessa på en lapp och stoppa den i kommentatorslådan. Tack på förhand.

*Blogroll lär det heta, men översättaren i mig sparkar bakut mot anglicismslöheten. Hur svårt kan det vara att bestämma en svensk benämning för detta?