2008-01-26

Kolla kollage

Fina älgkollage. Har dessa älgar Slashasor?

Om den pöschkans centralorten kan man ha åsikter, men där finns ett fint konstmuseum. Idag var det vernissage på en Slasutställning. Jag var där med barna och barnas mormor. Lille George sov sig igenom både taveltittning och fika men Julflickan tog — under vissa initiala protester – till sig en del av kollagen, främst de med djur på. Sen ville hon måla själv i konstverkstan på övervåningen. Medan hon gjorde det ringde maken och sa att vi skulle sticka till storstan om tre timmar. Sen ringde Kapten Zoom, som skrattade åt min packstress.

"Äsch! Det är väl bara att dra på sig trosorna och åka", tyckte han.
"Vi är nog inte riktigt likadant funtade du och jag!!!" hispade jag.
"Nä, jag brukar inte ha trosor." Dom har en förmåga att göra det enkelt för sig, karlarna.


Innanhavet, vid vars strand konstmuseet ligger, hade frusit till liksom mitt i ett vågfras. Jag måste visa en bild på det, fast intentionen är att lägga upp en bättre när jag är hemma igen och kan fiffa til m. l de lite undermåliga bilderna jag tar med telefonen (som trots allt är en freestyle och inte en kamera).