2007-12-25

i mänskoland

"Vill du ha blodapelsin?" frågar barnas mormor Julflickan.
"Nej, jag gillar inte köttapelsin!"

Och det vart juldan, och det vart ännu mer plusgrader och pölande, och det vart bokföring i årets sista dillrande dallrande dagar. Jag lyssnar på Olle Ljungström medan jag gör detta, fanken vet varför.

Så här vintermagiskt har vi haft det i tio eller elva dagar.
Ända till dan före julafton. Tack för den.


Lille George tultar runt i baddräkten som hon fick i julklapp (med blöja och trosa och body under) och Julflickan rymmer till det thailändska landet där hon dukar upp picknick på min gamla kasserade mc-snusnäsduk med tusen hål i. Julbordet kompletteras med laxsallad, ris à la malta och pepparkaksparfait men barna äter dillkött. Jag lyssnar på Adam Sandlers Hanukkah Song och konstaterar att det nog inte blir nån löprunda ikväll ändå. Och vet ni vad: det gör inget!

Utsikt från min arbetsvrå (för ett par dar sen). På fönsterkarmen
står en USB-snögubbe som skiftar färg kontinuerligt.

Fred och lugn inatt! Imorron börjar mellandagsrean.