2007-12-24

God jul, faktiskt

Än är inte julaftonen slut, men såhär har den tett sig hittills. Må alla mina k. läsare och mina f.* medbloggister ha haft en njutbar helgdagsafton med precis lagom av allt utom inspiration för era bloggar, som jag hoppas ni fått i övermått.

Granen blev ingen överraskning som jag hade räknat med, för
Julflickan var uppe och hostade på natten och Lille George
vägrade
somna och sprang uppe jättesent och fnattade.


Julflickan öppnar en morgonklapp. Lille George är oberoende observatör.

Lille George heter inte Eva, men fick ändå en
Evatulpan. Och en marsipangris.

Julflickan är nästan alldeles bombis på att tomten är hennes pappa,
men Miss Gillette nekar: "En sån ruskeful karl skulle jag väl aldrig
gifta mig med, det tror du väl inte?" Då blir hon osäker.

Lille George visade oanad skicklighet i paketöppning.

En såhär stilig tomte hade däremot kunnat
komma på fråga. Lite stel typ, bara. God jul alla!

* f. = fantastiska. Eller fenomenala, fabulösa, finfina, frustande, förträffliga, förstklassiga, förnämliga, förbluffande, fräcka, fräsiga, fluffiga eller finurliga. Till exempel.