2007-11-27

Endast Sverige svenska rönnbär har

K. Stellan!

Äsch, pyttsan och bah – skulle det vara nåt att stå efter, tocket bjäfs och grannlåt?

Inte ett dugg staplingsbara. Ingen ordning alls.

Och di hära violerna, inte är di så olika vintergrönan som jag visade på bild igår?

Yuccapalm, ska det va nåt det? Det har jag väl i kruka hemma!

För på dagen två år sen kom jag och Julflickan hem från Gran Canaria, där vi hade sett en massa bjärta växter och badat i fisljummet saltvatten på stränder med hälsovådlig sand och haft det allmänt obehagligt. Näej, jag betackar mig verkligen.

Det var för övrigt en märklig resa så tillvida att jag där, liggande i en solstol på en kritvit korallstrand invid det frasande turkosa havet, i mobilen fick inte mindre än två översättningsanbud och ett erbjudande om att börja sjunga. Veckan efter hemkomsten började jag i kören, och en tid senare gav jag mig i kast med det av anbuden som jag tackade ja till. Det uppdraget betalade både resan och mobilen (om man nu vill tänka zååå). Och körens inverkan på mitt liv kan knappast överskattas.

Men som sagt: det här med varmare länder på vintern, nej se det är allt överreklamerat. Usch.