2011-09-17

sacrificed for agriculture

Startsträckan kan vara lång ibland. Och än är jag inte ens framme vid startlinjen. Men har börjat förbereda mig mentalt! Så mycket som löper samman och förstärker vartannat. Ledsnar alltmer på en tillvaro skild från allt jag ser som naturligt. Drömmer om en liten gård. Gör det förgäves: Då får du flytta hemifrån själv, mamma! Men bin kan man ha till och med i villaträdgård, och vi har ju mer än så. Höns kan man också ha. Men bin! I vår ska jag gå kursen, sen får man se, men det är första steget i alla fall. På trehundra samhällen kan man försörja sig! Var på honungsfestival idag, den fyllde mig med iver och tillförsikt. Bilden tog jag för tre år sen. Då tyckte jag mest att bina såg balla ut. Den här gången var jag så uppslukad av allt att jag inte tog en enda bild.