2009-12-01

like some messenger of alright

Följande tidsfördriv hittade jag hos Studiomannen idag: Besvara dessa frågor enbart med låttitlar av en och samma artist. Undvik att upprepa en låttitel. Min artist är given – Jason Falkner –men jag utökade leken och lät både en klämkäckt egenkär sida och en dystopiskt deppig sida av Miss Gillette välja svar till frågorna. Förmodligen roade övningen mig mer än den roar mina k. läsare, men eftersom det har diskuterats listor här på sistone, så …

Är du kvinna eller man?
Princessa ... Nobody Knows

Beskriv dig själv:
Miracle Medicine I Go Astray

Vad tycker du om dig själv?
Great Big Yes Doin' Me In


Beskriv var du bor för tillfället:
Movin' Up My Home Is Not a House

Om du kunde åka nånstans, vart skulle du åka?
Maybe the Universe The Hard Way

Favoritfärdmedel:
His Train Counting Sheep

Din bästa vän är:
Friend of Mine Komplicated Man

Din favoritfärg är:
Jet Silver and the Dolls of Venus Road Kill Blues

Hur är vädret?
Holiday Hurricane

Favorittid på dagen:
This Time She Goes To Bed

Vad skulle ditt liv heta som tv-serie?
They Put Her In the Movies The Lie In Me

Vad är livet för dig?
Eloquence Lost Myself

Det bästa råd du kan ge?
Follow Me Don't Show Me Heaven

Vad skulle du heta om du fick byta namn?
Anondah Miss Understanding

Favoritmat:
Honey All God's Creatures

Dagens tanke:
Revelation Upside Down Frown

Hur skulle du vilja dö?
Before My Heart Attacks Burning Airlines Give You So Much More

Nuvarande själstillstånd:
Emotion Machine Feeling No Pain

Felen du kan leva med:
I Don't Mind I Live

Ditt motto:
Y.E.S. Tomorrow Will Be Too Long

Etiketter: , ,