2006-11-12

God dag

Kan man vara glad över lite har man mycket att vara glad över läste jag nån gång i min formbara ungdom, och med denna Pollyannamentalitet behövs bara så här lite för att göra en dag i mitt liv till en bra dag:
Jag stiger upp och ställer mig att stirra förstrött på den bokhylla som råkar befinna sig framför mig just för tillfället (den här gången är det den i blå rummet, där jag och bebisen har tillbragt natten). Känner en osedvanlig handlingskraft som förmår mig att utan vidare spisning kasta bort tvenne skrifter: en sorts konfirmationshäfte som tillhört min mor samt 1967 års förteckning över medlemmar i Medicinska föreningen, Odontologiska föreningen, Filosofiska fakulteternas studentförening och Socialhögskolans studentkår vid Göteborgs universitet, där bland andra namn min morbrors finns upptaget (inskr. 65).
Och senare, på stan: Dressman annonserar om en farsdag som är i annalkande. Den ska jag inte missa. Lite humor behöver vi väl till mans såhär i november?