2010-05-01

konungens namn är Nebukadnuss

Juli juli jumperset, alla kan lura dig jättelätt

***

Förutom att dikta ihop nästa lurarim har vi idag bättrat på tillvaron med färg. Ofta retar det mig att jag aldrig lyckas få livet att se riktigt ut, sådär som i inredningsmagasinen där ingen nånsin har o-orkat sätta upp den sista biten taklist, inga tavlor sitter snett och allting ser så jävla gediget ut. Men jag är dem på spåren nu. Bilderna i inredningstidningarna, de föreställer inte mänskliga bostäder: de är konst. Och jag förstår att jag har låtit min syn förvändas, att jag faktiskt har trott på att man kan inreda en barnkammare helt i vitt, med en antik gunghäst för åttatusen spänn samt två (2) leksakslådor i danskt matchande kulörer som enda lös inredning. Kanske är det ungefär så alla de stackare funkar som låtit sig iluras att man kan vara sådär smal och att alla ens kläder kan sitta perfekt och att det aldrig finns nåt väder som gör att ens näsa blir röd. Sånt har jag ju aldrig trott på. Men jag har länge trott att man kan ha såna där hem som på bilderna de matar och hjärntvättar mig med.

För varje månadsramsa jag kommer på ska ett tanketroll spricka i min soluppgångsskog.