2011-11-20

lindar av olvon en midsommarkrans

Ofta händer det att jag dokumenterar nånting fint, fånigt, fiffigt, förkastligt eller på annat sätt minnesvärt jag råkar få syn på. Inte lika ofta, men inte alltför sällan, händer det att jag delar med mig av såna iakttagelser här på bloggen. Igår hade jag tillfälle att ägna mig osedvanligt grundligt åt fotopyssel av olika slag, och då hittade jag några bilder som världen ännu inte fått se.

Den här vet jag varför jag tog: godispåsen var den enda vara som hade fallit mig i smaken vid ett besök på det där jättestora småländska möbelvaruhuset.


Men den här? Jag minns tillfället och butiken mycket väl. Jag minns till och med min fascination över … ja, vad? Jag minns att jag tog om bilden flera gånger innan jag tyckte att det syntes tillräckligt tydligt. Men vilket då? Finns det nån k. läsare som kan gissa? För jag kan det då inte.


Som kompensation för detta pseudoämne klämmer jag in en länk till en slöjdblogg jag just upptäckte. Den har en klart lekfull ton och ger tips på de mest disparata och häpnadsväckande saker man kan knåpa ihop. Eller vad sägs om att tälja en barnvagnsmobil med små Star Wars-figurer på en tråd? Eller att virka en kroppsstrumpa åt sin systemkamera? Eller sno ihop en bukett bokbladsblommor? Bloggbedrivarna är mänskor som skrattar när de skapar, det märks. Varsågoda:

http://www.365slojd.se