2010-06-15

there are books to read

Asch! Nu har det uppstått såväl läs- som skrivstiltje. Inga böcker på gång som som suger in mig i sig så att jag skälver av fröjd; inga bloggpostningar blir klara för antingen är jag så uppslukad av ämnet att jag bara blir trist eller också har jag inte itts researcha så att nåt vederhäftigt kan skrivas. Men idag hampade det sig så att jag tvangs använda bibblan som väntkur, och det gick som så ofta: inom loppet av tvåhundratio sekunder hade jag en trave liderligt lockande böcker i famnen. De närmsta veckorna måste jag plöjningsläsa för att hinna lämna tillbaka allihop i tid, och eftersom jag har på känn att jag inte kommer att ha lust att anmäla några böcker här meddelar jag istället i förväg vilka titlar som ska sysselsätta mig den närmsta tiden.

Filip av Rolf Carlsson
Att komma hem ska vara en schlager av Per Hagman
Maqiao av Han Shaogong
Monsterbiff till middag? Fusket och snusket med vårt älskade kött av Torbjörn och Ylva Esping
Orden och evigheten. Tankar om språk, religion och humaniora av Ola Wikander

Ja uj, nu är jag sugen. Det är en härlig känsla och jag saknar den när den är frånvarande.