2009-06-25

når ikke vi pløjer og harver og tromler

Andra sidor av midsommar:

Dan före dansaredan kransaredan sillsvansaredan är
skannaredan: redan tidiga eftermiddan fullt i köpladan.


Hör muzaken:

Vi elsker vort land, og med sværdet i hånd
skal hver udenvælts fjende beredte os kende



når af blomster er flest, og når kvæget i spand
giver rigeligst gave til flittige hænder

Jag skulle kunna embedda. Men det är för skämsigt. Jag är verkligen galen i den här låten men min passion måste förbli hemlig: hur envist man än skriker pop! det är pop! det är inte dansband! neeej inte dansbaaand! inte inte inteee! är ju detta så uppenbart felaktigt att folk tittar bort av genans, förgäves famlande efter nåt överslätande att säga. Själv står jag kvar där med mina blödande händer utsträckta som i en vädjan snälla, visa misskund, min kärlek min musiksmak rår jag inte över, det är barndomen uppväxten men stigmatiserande är det likafullt och jag blir ensam

jag vänder ansiktet mot linan med de sönderskjutna ballongtrasorna högt där ovan och trycker på repeat