2010-02-22

something here does my heart so good

George Clooney är en sån där skådis man först inte kunde ta på allvar, men som har lyckats ta sig upp ur en rollfåra som inte leder nånvart och istället visat både bredd och djup … och en snyggma som även den bara djupnar med åren*. Såg nyligen Up in the Air, en trots sitt snärtiga tempo och blixtrande dialog lågmäld, uppgiven sak om relationer. Kanske inte tidernas mest pannskrynklande rulle, men högst sevärd.

Ännu ett bevis för hur insiktsfull Clooney faktiskt är fick jag imorse när jag startade datorn. I'd rather have a rectal examination on live TV by a fellow with cold hands than have a Facebook page! har han sagt i en intervju. Fem miljarder flugor kan definitivt ha fel – jag tänker aldrig äta komockor hur många stjärnor de än har i flugornas Michelinguide. Nä, George och jag och några sansade till väljer istället ugnsbakad gåsleverpastej med en knaperstekt bacon- och champinjonblandning ovanpå. Till exempel.

Nej nej, Miss Gillette är ingen fanatisk FB-motståndare generellt, bara för egen del. Men hon kan ju låtsas för att det roar henne . Dessutom har värdinnan gått med i LinkedIn, så det handlar inte om att ta avstånd från allt vad digitala nätverk heter.

*Allvarligt talat: hur attraktiv är det mänskligt möjligt att bli? Karln har på senare år börjat göra mig svårt kollrig.