2010-02-06

allt hon visste var att

Bilden föreställer en roofhanger (jfr. cliffhanger): alla mina k. läsare – det förstås ju – har nu bitit sönder naglarna och slitit sitt hår av oro för hur det gick med den där garageuppfarten. Ljöt Miss Gillette skottningsdöden, eller grävde hon sig i vild frenesi ända till antipoden och försvann?

Som svar på det en annan bild:

Efter att ha tagit sina modiga nappatag med en övermakt av kristallin diväteoxid tog Maken mössan i hand, gick till brukspatron och vädjade om nödhjälp. Och enär han som kör plogtraktorn en gång i tiden gick i samma klass som Miss Gillettes moster Ebert (och dessutom är en snäll karl) undfick vi nåden. Välsignade mänska – han ska bli bjuden på bira på varenda mc-fest jag träffar honom på. Med hälsning från Julflickan: det var ju för att hon skulle till ridningen som bilen tvunget måste ut på torsdan. (Åka kommunalt till ridhuset går kanske i teorin, men inte i verkligheten.) Apropå hästar hittade jag den här piffigt skodda:

Och annars? En händelselös lördag, där den roligaste aktivitet som den pöschkans centralorten har att erbjuda en småbarnsfamilj är mackens guldtvättprogram avnjutet ihop med varsin Twix (och det är strängt taget inte DPC som erbjuder detta, utan macken), kan det hända att tjejerna pluggar Viktoria med Martin Rössel, gammal pop som givetvis deras mor indoktrinerar dem med. Fast det skäms jag inte för: faktum är att "Tivolit" är en begåvad och bra platta, och varför har jag inga fler skivor med Rössel; borde jag skaffa hans andra sologrejer? Nån? Anders Bananders?

Och vid närmare eftertanke är biltvätt med extatiskt refererande barn plus Twix svårslaget. Tack, macken.