2006-08-24

Det gäller att ha rätt inställning

... både i sin blogg och i sitt vardagsliv. Jag tycker själv att det är en god och optimistisk inställning att stå och hänga tvätt i ett strilande litet rart sommarregn. Vadå -- maken har ju oförtrutet spikat vidare på boden trots de senaste dagarnas ihärdigt ihållande hällregn (faktiskt ivrigare ju värre det vräkt ner), så då kan väl jag hänga tvätt trots nederbörd. Mellan skurarna skiner ju faktiskt solen, och jag räknar med att den torkar mer än blötan väter ner.
Maken ja: han boar verkligen i dubbel bemärkelse: boa (nu låtsas vi alla att vi pratar som Emil i Lönneberga om ett smärre uthus) ska stå klar innan tillökningen sker, det har han satt sig före. Boa är alltså hans sätt att boa eller, om jag får vara lite språkligt kreativ och uppfinna verbet boda = bygga en bod, så boar han genom att boa.
Fast några ormar vill jag inte blanda in i resonemanget. Trippeltydigheter av det slingriga slaget undanbedes.